Friday, 24 October 2008

Jaga Diri, Jaga Kesihatan

Aku cuma nak pesan pada semua kawan2 jaga kesihatan baik2, selalulah buat pemeriksaan kalau boleh 2 minggu sekali supaya kita tahu kedudukan kesihatan kita, kalau boleh beli peralatan penting seperti mesin pemeriksaan tekanan darah tinggi dan mesin pemeriksaan gula dalam darah. Sediakanlah di rumah, Apabila kita beli kedua-dua mesin ini di farmasi minta bantuan bagaimana menggunakan mesin tersebut.
Bukan apa hari ini aku menerima 1 berita yang memang buat bermuhasabah pada diri sendiri. Syukur alhamdulilah kami sempat bawa abah ke hospital hari tu. Alkisahnya Suami kepada kakak sepupu aku yang berusia lebih kurang dalam 48 tahun, sekarang di hospital akibat terkena penyakit stroke.Dia kena stroke 2 hari yang lepas selepas dia balik dari kerja, Anak-anak kecil lagi, Mengikut kata kakak sepupu aku tekanan darah nya tinggi mencecah 200, tetiba aku teringat kat abah...syukur kami sempat bawa abah ke klinik, selain dari ubat hospital abah sekarang makan vitamin tambahan dari jenama shaklee (ada sesiapa yang tahu tak pasal jenama ni, ok tak, nanti bagitau aku ye)

3 comments:

Mummy Cool said...

semuga abah tiny sihat2 ok.. jenama shaklee mummy pernah dengar tapi penjualan nyan macam dah kurang kat sini... mummy sefamily lebih suka pada amways..

KAKTINY said...

betul tu tiny... jaga kesihatan tu semua.. bukan parents kita jer.. kita ni pun.. jenama tu penah dengar tapi cam dah kureng femes the emes kat area sini.. dulu mmg femes..

HERTINY LAIMAN said...

Kak Mummy n kak tiny..
akak pun jaga kesihatan baik2 ye...terima kasih kak.