Thursday, 25 December 2008

Mak...

Isnin baru ni aku tekejut sangat2 bila adik kejutkan aku jam 5.30 subuh bagitau mak sakit. Nak tersentap n tercabut jantung aku dengar mak sakit..hubby pulak tak ade..aku turun bawah tengok mak dah telentok tak dapat bangun...abah kata mak pening..badan mak peluh2...aku cakap kat abah jum p klinik sekarang...jantung aku bagai nak tercabut tgk keadaan mak...tak tukar baju ambik wallet ambik jaket terus masuk ke kereta. aku Cadang nak bawa p klinik swasta tapi adik aku call suh bawa p emergency terus kat sepital kerajaan.Nasib baik tak jauh..aku, abah, adik ipar n adik lelaki aku bawa mak ke sepital likas...Aku tengok mak aku sedih sangat2..dalam hati aku tak putus berdoa agar ALLAH bagi mak aku kekuatan melawan sakit dan bagi aku kekuatan untuk menghadapi saat2 macam ni..Aku tengok muka abah dapat aku bayangkan gelojak perasaan abah saat itu...Mak jangan tinggalkan kami..kami masih perlukan mak..aku sendiri masih belum puas bersama dengan mak...setiap saat doa ini tak putus aku panjatkan dalam hati...
Mak...siapa lagi sahabat dan teman pendengar yang paling setia di saat kami mempunyai masaalah..mak lah segala-galanya tempat kami mengadu..tempat kami mencurah rasa..dan mak lah mak yang paling memahami...mak kesian abah...abah sedih sangat mak..tengok keadaan mak...mak kan dengan abah merpati dua sejoli..itulah gelaran yang paling tepat kami berikan pada mak dan abah...semakin berusia semakin macam masa mula2 bercinta...
mak kita nak pegi KL tahun depankan...tiket pun tiny dah beli mak...semua dah ready..segalanya untuk mak...mak kata nak jln2 dengan adik2 , dengan abah, dengan aku dan hubby p klcc,...tinggal tunggu masa nak betolak je mak...bangun mak..buka mata...jangan buat kami risau...tengok mak...
walaupun mak di benarkan pulang hari tu tapi keadaan mak masih letih....YA ALLAH SELAMATKAN MAK AKU..BERIKANLAH KESIHATAN YANG BAIK BUAT KEDUA ORANG TUAKU YA ALLAH..PELIHARALAH MEREKA DAN KASIHI MEREKA SEPERTI MANA MEREKA MENGASIHI DAN MENJAGA AKU SEDARI KECIL..YA ALLAH AKU DAN ADIK2 MASIH MEMERLUKAN MAK DAN ABAH...KAMI MASIH MEMERLUKAN KEDUA-DUANYA..AMIN...

1 comment:

Jairo said...

akak di harap semuanya akan ok