Saturday, 14 February 2009





Pagi Tadi semasa bfast dengan keluarga, termasuk anak sedara..n3 aku kali ni ialah mengenai anak sedara aku yang berusia 4 tahun, Dia suka sangat dengan hp sony ericson K770i, hp aku sebab dia tahu mcm mana nak ambil gambar n cal mak dia, 2 perkara ni je yang dia reti buat klu berhp, Hp lain dia tak mau sebab dia tak reti nak guna. Apa yang menjadi musykil kat aku ialah budak2 zaman sekarang advance sgt, aku masa kecik dulu jangan kata hp telefon umah pun aku tak tau, yang aku tau main getah, lompat kijang dan buai laju2. tapi budak sekarang...adoilah...Butir percakapan kami pagi tadi,(aku ubah butir perkataan agar senang nak paham..sebab dia pelat)

Amy (Anak Sedara aku) : Mak Long..bila mau kasi beli mimi hp mcm yang mak long pakai?
(amboi...aku umur 4 tahun pun tak tau telefon apalagi hp)

Aku : Budak kecik belum boleh pakai hp, utk org besar mcm mak long jak. mimi sekolah pun tak habis mcm mana mau pakai hp.

amy : Isk mak long ni kedekut,
(suka hati dia cakap aku kedekut)

Aku: Bukan kedekut, amy budak lagi mana boleh pakai hp nanti polis tangkap.

amy : kenapa polis tangkap kalau pakai hp, salah ke? kalau salah pakai hp tak payah jual la...

aku: (bengang)dalam hati sabar je lah...

kadang2 aku rasa anak2 sedara aku lagi advance dari aku...
tgk le cara dia ambil gambar sendiri...

No comments: