Wednesday, 18 February 2009

SEMUSIM BERLALU-anuar zain

Melewati Hari-hari aku rasa sunyi
kian lama menyendiri jiwa yang tak terisi
merenung ke dalam diri ku rasa kekosongan
Segala yang ku miliki semakin jauh pergi
disuatu masa hidupku bahagia
tika hadirmu dulu ke dalam duniaku
di bawah awan kita pernah bersatu
menjalinkan rasa rindu semusim yang berlalu
semua kini tak lagi ku temu
saat dengan mu
yang semakin jauh ditelan waktu
kenangan lalu bersemadi dalam jiwa ini
kekal bersemi sebuah cinta abadi
aku menyusuri waktu
dengan rasa rindu
pada senyum dan tangis mu
semusim yang berlalu
aku benar merasai hilangmu
tak berganti
sejarah mu yang gemilang
kan tetap di ingatan
disuatu masa hidupku bahagia
tika hadirmu dulu ke dalam duniaku
gi bawah awan kita pernah bersatu menjalinkan rasa
rindu semusim yang berlalu...


____________________________________________________________________

Lagu ni cukup memberi makna yang amat mendalam dalam hidup ku..
Cerita ni berlaku pada tahun 2003,
Kehadiran seorang sahabat yang pernah singgah sebentar diteratak hati ini..
memberi dan menghulurkan salam persahabatan,
cukup membawa erti yang mendalam buat aku,
Namun sehingga kini aku masih tertanya kenapa dia menyepi,
kenapa dia membisu...
dan sehingga kini aku tidak pernah bertemu dengan jawapan itu..
dia hilang begitu saja
seperti mana datangnya ia tanpa undangan
dan pergi nya tanpa pesanan..
Namun jauh disudut hati
aku masih berharap DIA datang untuk
memberikan aku jawapan pada setiap persoalan yang DIA tinggalkan..
SAHABAT andai kau terbaca coretan ini...
aku harap kau tahu...
persahabatan kita adalah ANUGERAH YANG TERINDAH yang aku simpan kemas dalam lipatan kenangan...



Kenangan Terindah..

2 comments:

KakChik said...

Syahdunya...
Moga-moga sahabat Tiny tu terbaca tulisan tiny ni.
Ni mesti terkena kes rindu ni

tiny laiman said...

Salam Kak Chik..
Tiny pun harap mcm tu..harap2 dia terbaca coretan tu..