Tuesday, 15 June 2010

MARAH2 SAYANG

Semlm balik keje mak n Teh Memeng ngomel ngan aku sebab adik aku yg form 6 tu bejalan balik lewat then p giatmara nak lapor diri utk kemasukan Julai.
Huh berasap juga telinga aku bila mak cakap dia tak mo sambung p lower six...
Bengang betul ku...bengang tahap gaban...rupanya bukan mudah utk menjaga seorg adik perempuan....
Aku cakap kat dia...Hidup kalau tak berilmu orang tak kan pandang....aku cakap kat dia...mau berjaya bukan mudah...perlu ada pengorbanan...dan ko harus ingat...Hanya ILMU yang akan membuatkan orang hormat dengan kita...
Dia kata dia tak boleh catch up...susah ...DIA BODOH...then aku cakap kat dia dalam DUNIA ni tak ada orang yang lahir BODOH...semuanya sama...yang membezakan diri kita sama ada pandai atau tidak ialah diri kita...kalau kita kerja kuat...kalau kita fokus pd apa yg kita nak..INSYALLAH...PINTU KEJAYAAN MESTI TERBUKA LUAS...aku bgtau dgn dia..aku ni pun semangat mau belajar masih ada..tak pernah luntur...then bila ada peluang seperti ini aku mesti sambung balik..sbb dulu2 keadaan kewangan tidak mengizinkan...walau 17 tahun berlalu semangat mau belajar tidak pernah padam....
Dia cuma diam...

Aku bagitau kat dia...orang marah sebab orang sayang...mau kamu jadi manusia yang punya ilmu dan kepandaian....

then sehingga kini dia cuma diam...tanpa sepatah kata...mungkin dia marah agaknya dengan aku.......

No comments: