Monday, 14 June 2010

Perjalanan Yang Di Nanti

Syukur Alhamdulilah...ucapan yang hanya mampu ku ucapkan bila setiap kali saat dan waktu itu ku hitung untuk ke sana..Namun aku percaya semua kita bisa teruja bila setiap kali diberi peluang utk menjejakkan kaki ke sana. dan yang paling membahagiakan aku bila pemergian kali ini bersama mereka-mereka yang aku sayang dan insan yang paling penting dalam hidup dan kehidupan ku...Suamiku..Abah dan Mak, Syukur kepada Allah niat untk membawa Mak n Abah menunaikan Ibadah Umrah merupakan sesuatu Harapan dan Impian sejak aku kenal erti kehidupan. Mengenag penderitaan Abah dan kepayahan mak membesarkan aku dan adik-adik membuatkan aku INSAF betapa TUHAN MENYAYANGI AKU UTK MEMBERIKAN AKU KESEMPATAN DAN PELUANG UNTUK MEMBAHAGIAKAN MAK DAN ABAH.
Aku masih ingat sewaktu aku kecil...Nasi goreng Kosong yang digoreng bersama Minyak ikan merupakan juadah paling sedap yang dibuat oleh emak sebagai pengalas perut bila balik ke sekolah. bersama dengan Air Kopi O..pasti selera aku dan adik2 terbuka tanpa sedar nasi dipinggan hampir habis licin...hehehehe...Memang Sedap...kadang2 kalau aku rindu dengan masakan itu aku cuba memasaknya sendiri...tp masakan ku itu tidak sehebat AIR TANGAN MAK.MAK N ABAH , terima Kasih kerana MEMBESARKAN KAMI DENGAN LIMPAHAN KASIH SAYANG YANG TIDAK PERNAH BERPENGHUJUNG.....
Susah, senang dan Bahagia aku lalui bersama mak, abah dan adik2. Dan kini hidup.. aku teruskan disamping mereka2 yang aku sayang,
Tuhan..aku mohon......BAGI AKU KESEMPATAN DAN PELUANG AGAR SENTIASA DAPAT MEMBAHAGIAKAN MAK, ABAH, SUAMI DAN ADIK2 KU ...SERTA ANAK2 TIRIKU ...SELAGI HAYAT MASIH DIKANDUNG BADAN....

No comments: