Tuesday, 7 December 2010

KENANGAN TERINDAH

ermmmmm.....mesti sahabat semua tertanya2 kenapa n3 ini yang ingin aku kongsi bersama pada hari ini kan? hanya tinggal beberapa hari lagi genap setahun pemergian anak kesayangan aku MOHAMMAD FARISH DANIEL ...anak yang Aku asuh dan aku jaga seperti anak sendiri...tanggal 15hb.12.2010, jam 9.50 pagi genap setahun arwah meninggalkan aku..Hanya 9 Bulan 6 Hari Aku sempat menjaganya....tipu kalau aku katakan kehilangan ini tidak meninggalkan kesan dihati ....cukup berkesan dan sehingga kini aku masih sukar dan masih tidak mampu untuk menerima kehilangan ini sepenuhnya serta turut merasakan betapa aku kehilangan seseorang yang telah menjadi sebahagian dari kehidupan ku...seseorang yang mampu membuat aku tertawa, seseorang yang mampu dan bisa membuat aku tersenyum dan seseorang yang mampu membuat aku berasa bangga yang akan memanggil aku dengan gelaran UMI.......
Setiap saat dan waktu yang berlalu aku selalu memohon agar tuhan bagi kekuatan untuk aku menerima semua itu sebagai satu ketentuan TAKDIR bahawa Allah hanya pinjamkan dia untuk seketika beribukan aku...
Yang pasti aku amat merinduinya....gelak tawanya....tangisannya...dan sikapnya yang tidak jemu2 membuat aku ketawa.....memang indah saat itu....dan hanya berbekalkan kenangan itu aku cuba untuk membina sisa-sisa kekuatan dan ketabahan hati serta kewarasan fikiran agar menerima semua dugaan yang Allah beri sebagai satu ujian buat diriku.
Adakalanya disaat bersendirian aku pasti menitiskan airmata dan tertanya-tanya kenapa dan mengapa untuk seketika Si kecil itu bersama ku....kenapa tuhan ciptakan momentem indah tapi akhirnya semua kenangan indah itu hanya sementara? kenapa? namun sehingga kini aku gagal menemui jawapan itu....Yang pasti aku terlalu merindunya...merindui tangisan dan ragamnya....merindui saat manis bersamanya...dan andai aku diberi kesempatan dan peluang tidak akan sesekali aku lepaskan walau seminit pun masa bersamanya..
Namun aku percaya semua itu tidak akan mampu untuk aku ulangi kembali...Dia akan tetap menjadi SEBAHAGIAN DARI HIDUPKU...dan akan terus menjadi PENGHUNI tetap DALAM SEBUAH SUDUT DIKAMAR HATIKU....dan KENANGAN itu akan tetap aku SIMPAN terpahat KUKUH dalam SANUBARI INGATAN DAN FIKIRANKU....semoga aku akan sentiasa diberi kekuatan untuk menerima semua ini dengan Redha....

MUHAMMAD FARISH DANEL...Sampai bila-bila pun.....ADIK akan tetap UMI kenang.AKAN TETAP UMI INGAT...SELAGI HAYAT UMI MASIH DIKANDUNG BADAN.....ADIK akan tetap MENJADI SEBAHAGIAN DARI HIDUP UMI.....DAN KASIH UMI TIDAK AKAN LUNTUR SAMPAI BILA-BILA...

Catatan Rindu....
Mizz Tiny

No comments: