Tuesday, 28 December 2010

Kenapa Aku Nak Bercuti....

Hahahaha....kenapa aku punya n3 kali ini mengenai percutian....sebab2 nya ialah:

1. sebab aku JELES tahap PANDA aka CEMBURU..(sebab hujung Tahun adalah waktu TEBAIK pergi BERCUTI)huhuhu...tapi aku...tolak, campur, Darab n bahagi...aku rasa setahun dah aku tak menikmati cuti yang sepatutnya seperti cuti..kali terakhir bercuti yang agak lama sedikit pada tahun lepas bulan 12 juga. kebetulan aku nak spent time with my baby Farish Daniel..aku ambil cuti dalam 2 minggu..macam aku tau2 jak sebab...time nilah juga baby Farish meninggal dunia...huhuhuh...Sebab tu aku TAKUT mau ambil cuti lama2..mcm fobia pula aku rasa....ntahlah mungkin semua secara kebetulankan? dan sehingga kini aku langsung tidak mengambil cuti tahunan ...cuti raya pun aku ambil 2 hari je...cukuplah...lama2 pun dirumah buat aku bingung tak tau nak buat apa..(sapa mau cuti aku meh amik hehehehe)

2. Sebab aku nak rehat2..nak tenang2 fikiran...saja2 nak jalan2...tapi sebab fikir dah 4 bulan aku asyik kerja..n kerja...kata kawan aku, aku ni Gila Kerja...hahahaha...bukan aku gila kerja tapi Kerja tu yang gila sama aku...tak mau berpisah dari aku...aku mau buat macam mana...hahahaha

3. Aku nak cuti...tapi banyak benda nak kena fikir...sapa buat keje aku..sapa ganti aku...sapa nak siapkan keje aku...sapa nak tolong aku....aduih....tu yg buat aku lomah nak bercuti...kesian juga kat kawan2 yang masing2 punya tanggungjawab dan peranan sebagai ketua unit menjaga itu dan ini...jadi untuk tidak menyesakkan otak aku...baik tak payah bercuti....hehehe...kerja dan terus berkerja lah demi Agama Bangsa dan negera...hahahaha (statment baik je)walau dalam hati...Ya Allah Best nyer dapat cuti...

4. Tapi yang sebenarnya aku TERINGIN sangat hendak bercuti ke kawasan kampung yang mempunyai sawah...Aku bayangkan yang aku berada disebuah kampung nan menghijau denga daun2, dapat dengar suara burung bila bangun pagi...aku boleh mandi2 sungai....dapat jalan-jalan di atas petak awah..dpt tengok bendang....main selut aka lumpur di sawah...dapat berkubang kat lumpur...aku sebenarnya rindu sangat utk bercuti ke tempat-tempat yang macam ni.tapi kat mana nak bercuti ditempat macam ni....huhuhuhu...ni lah tempat PERCUTIAN yang aku IDAMKAN...sebenarnya....

No comments: