Friday, 3 December 2010

PERSAHABATAN ITU MENJAGA HATI

Bebas mengungkapkan apa sahaja perkataan...tp adakah kita yakin bahawa apa yg kita ucapkan atau sampaikan tidak menyinggung perasaan sahabat kita yang membaca komen atau masej atau sms atau BBM (Blackberry Massenger)...yg kita hantar...
Entahlah...aku tidak tahu mahu menilaikan persahabatan itu bagaimana...tp pada aku persahabatan atau ikatan yg terjalin yg dinamakan PERSAHABATAN merupakan satu hubungan yg cukup indah..yang harus dibaja dengan kasih syg..kejujuran , keikhlasan dan tanggungjawab...ITU YG DINAMAKAN PERSAHABATAN..
semalam AKU menerima BBM dr seorg sahabat...mmg AKU berkecil hati menerima BBM yg dia hantar pada AKU...dengan ayat yang cukup buat aku rasa cukup tidak dihargai... tp simboliknya AKU tidak mau berkata2 apa...padanya ...cuma AKU memberikan dia dorongan dan ingatan serta doa AKU sebagai kawan/sahabat atau rakan pada dia..wish all the best atas apa yg dilakukan dan dia buat....
Dalam persahabatan aku tidak pernah meletakkan nilai atau syarat seseorg itu utk aku jadikan sahabat....aku cuma perlukan kawan ketawa, menangis dan kawan yg sentiasa ada disaat aku memerlukan....itu sahaja....
dan pada sahabat2 yg sudi menjadi sahabat aku..TERIMA KASIH yang tak TERHINGGA....peace no war...

salam sayang
Mizz Tiny

No comments: