Sunday, 26 December 2010

Saat Hati Ini Berbisik

Kadang-kadang dalam hidup ada perkara yang kita tidak mahu ianya terjadi, tetapi sebaliknya ia tetap berlaku...Tapi walau bagaimana sekalipun perit atau pahit kehidupan itu...tetap diteruskan...Memang sakit...memang payah...tapi...kemanisan selepas kepahitan akan lebih bahagia nikmatnya....
Kadang2..tidak termampu untuk dipikul beban kepahitan itu...tapi selalu aku ingatkan diri aku sendiri life must go on...dan begitulah aku seterusnya dalam melayari kehidupan ini..walau adakalanya aku hampir tewas...aku rebah dan tersungkur..tapi aku kena bangkit....walau aku rebah dan tersungkur...aku gagahi juga demi sebuah kehidupan...
Kekuatan yang ada hanya aku sandarkan pada keluarga tersayang yang tidak jemu2...memberi dorongan dan ingatan agar aku bangkit dalam meneruskan kehidupan ...
Ternyata dugaan Allah hanya sekadar mahu menguji kekuatan Hambanya...kerna itu aku harus kuat..berdiri di atas muka bumi allah demi sebuah kehidupan...yang menjanjikan sejuta rahsia yang hanya DIA maha mengetahui apa yang terbaik utk hambanya....
semoga ditahun 2011 menjanjikan jutaan kegembiraan dan limpahan serta pengukuhan kasih sayang serta kesihatan dan perlindungan buat aku dan keluarga juga harapan yang aku impikan dalam kehidupan ini......semoga segalanya dipermudahkan buat aku...Amin...

No comments: