Thursday, 6 January 2011

BINTANG


Think About This.."stars are seen together but yet they are so far apart!" ...begitulah bunyi BBM yang aku terima lewat malam kelmarin...bila aku fikir dan aku cuba faham maksud kata-kata ni menggunakan mata hati...aku cuba selami sedalam nya maksud kata-kata ini....
Memang benar kita melihat bintang yang sama, tapi hakikat nyer kita berjauhan, seperti kedudukan bintang itu yang kita lihat dekat tapi sebenarnya berjauhan, jauh beribu batu...
satu lagi tafsiran maksud disebalik kata ini....
"sis...kita cuma mampu memandang sesuatu yang sungguh indah..dan sentiasa berada bersama kita..tetapi malangnya dik kita tidak mungkin untuk memilikinya....kerana keadaan yang telah di takdirkan....itulah tafsiran akak...."

Ya saya akui dengan kata-kata ini..adakalanya kita tidak dapat memiliki semua kehendak yang kita inginkan dalam hidup ini...dan adakalanya hidup ini tidak menjanjikan kebahagiaan yang kita harapkan dan impikan...adakalanya kita hanya mampu pasrah pada apa yang telah disuratkan dalam kehidupan kita...dan begitu juga saya...hanya mampu memandang bintang-bintang itu..

Lots Of love
Mizz Tiny

No comments: