Monday, 3 January 2011

MENULIS ITU LEBIH BAIK DARI BERKATA-KATA


"Kadang-kadang menulis itu lebih baik dari berkata-kata" kata saya dalam hati...bila seorang sahabat FB call saya lewat petang tadi Katanya selesai membaca n3 saya yang saya baru posting petang tadi...dia terus call saya. Saya kata kenapa tak tunggu saya online FB je? dia kata malas sebab tengok saya sekarang makin jarang menulis di FB...hahaha...jarang ke saya menulis? saya rasa saya yang rajin menulis di FB tu berbanding rakan2 yang lain....cuma hari ini saya malas sangat sebab tu tak berupdate FB saya macam selalu..mungkin ini penangan tahun baru...hehehe..
So berbalik pada cerita rakan saya tadi..saya tanya kenapa call...Dia cuma nak bagitau pada saya teruskan menulis kerna dia suka baca tulisan saya yang nampak telus dan ikhlas...hehehe....kembang sedikit saya menerima pujian sahabat tadi.Saya kata tak ada apalah saya bukan penulis hebat jauh sekali penulis ternama..saya menulis mengikut rentak dan gerak hati...Bila saya rasa saya perlukan seseorang untuk bercerita maka tulisanlah tempat saya meluahkan rasa membisik resah...menulis membuatkan saya bebas untuk bercerita...tentang hati tentang rasa dan tentang cinta..(ada ke) hahahaha....melalui tulisan saya rasa bebas untuk meluahkan apa yang terbuku dalam hati...dan apa yang tersurat dalam hati juga melalui pengalaman-pengalaman lalu yang saya rasa menjadi contoh terbaik untuk diri saya sendiri agar tidak lupa memandang ke bawah biar di mana saya berada..biar di atas mana kedudukan saya(ini kalaulah)...hahahaha

Saya juga mahu menjadikan tulisan ini sebagai khazanah buat adik-adik saya dan seluruh keluarga saya juga buat rakan-rakan saya...bahawa seorang wanita pernah hadir dalam dunia ini yang mana hidupnya penuh dengan dugaan dan cubaan namun setiap dugaan yang datang telah mematangkan diri serta hidupnya itulah saya....saya mahu adik-adik saya baca setiap apa yang saya tulis dan zahirkan di tinta kanvas maya ini untuk renungan dan panduan...andai saya tiada lagi sekurang-kurangnya ada sesuatu yang lebih berharga yang saya tinggalkan untuk mereka iaitu KASIH SAYANG, CINTA DAN KEHIDUPAN...untuk MEREKA lebih kuat melayari hidup ini....berbekalkan nasihat-nasihat dan panduan dalam meneruskan kancah kehidupan

Tulisan saya ini lebih kepada kehendak suara hati saya...lebih kepada naluri hati saya....hanya pena dan sehelai kertas mampu merawat sekeping hati....benar kata rakan saya menulis itu indah...macam muzik...kita hanya perlu lirik dan melodi hasilnya lagu itu mampu menjadi teman disaat kita kesunyian begitu juga kita hanya perlukan pena dan sehelai kertas yang akan mencoretkan sesuatu yang indah dan penuh makna begitulah hubungan kertas dan pena...mampu menzahirkan seribu satu cerita yang dapat dikongsi bersama semua..

Semoga aku akan diberi kekuatan untuk terus bercerita...tentang rasa, tentang hati, tentang kehidupan dan tentang cinta....
Terima Kasih pada sahabat yang bertandang ke blog BILA HATI MULA BERBISIK....saya amat menghargai kehadiran anda semua.....

Salam Sayang
Mizz Tiny

No comments: