Tuesday, 1 February 2011

Bulan Kasih Sayang....


Ramai orang teruja menunggu bulan ini...aku sendiri pun tak pasti apa yang istimewanya bulan Febuari ini...Pada yang bercintan cintun sudah pasti bulan ini merupakan bulan yang dinanti-nantikan...tapi aku tak kisahlah biarlah apa pun sambutan pada bulan ini bagi orang yg konon nya berkasih sayang terpulang...hak masing-masing,
Kata orang Bulan Feb Bulan Kasih Sayang, tapi lepas Bulan Feb takkan kasih sayang tu jadi Barang Mati kot, lucu mendengar pendapat seorang sahabat mengenai Bulan febuari ini...sahabat tersebut bertanya dengan aku " Tak sambut hari kasih sayang ke" ? aku senyum melihat keterujaan sahabat itu mahu menyambut kasih sayang dihotel terkemuka, dengan candel light dinner, bunga ros...bersama pasangannya...macam2 rancangan mahu dibuat pada malam menyambut Hari kekasih atau Hari Kasih Sayang....Aku jawab senang je..."pada aku Hari-hari pun Hari berkasih Sayang, selagi aku hidup dan bernafas dimuka bumi Allah ini, kasih sayang aku pada keluarga, pada sahabat handai tidak ada bulan...sebab kasih sayang aku ni sepanjang masa, selagi aku diberi nafas oleh Allah, selagi itu aku akan sayang semua org, sayang aku pada sahabat dan keluarga, setiap saat, setiap detik dan setiap waktu berlalu dan aku tidak pernah berhenti untuk menyayangi mereka" balas ku sambil tersenyum..Sahabat aku tu menjawab " ala u ni tak ruggerd la...cuba sesekali u bw someone special makan2 kat hotel, sambil candel light dinner...lepas tu org tu bagi bunga kat u...perghhh...u mesti rasa teruja sangat..sebab ada org yg sayang kita sampai tahap tu" Balas Rakan ku lagi...
Nak je aku cakap....Ya Allah murahnyer harga kasih sayang lelaki tu,....hahahahaha.....tapi aku tak sampai hati nak mengecilkan hati sahabat tersebut...Kalau begitulah semurahnya harga kasih sayang seorang lelaki,aku berharap sangat tak akan jumpa lelaki yang jenis JANTAN macam tu....hahahahaha....
Aku cakap dengan sahabat tersebut...."Kasih sayang bukan diukur pada pangkat atau harta...juga bukan diukur dengan bunga2 ros, candel light dinner dan makan2 kat hotel...tapi kasih sayang itu cukup telus yg lahir dari hati...tidak ada bulan khusus yang meminta kita untuk berkasih sayang hanya pada bulan tersebut.Kasih sayang sesama insan...sahabat dan keluarga berterusan sampai bila2...Kasih sayang merupakan satu perkara yang cukup subjektif yg sukar untuk diungkapkan dengan kata2..
Hari2 nak makan kat warung or kedai mamak sambil candel light dinner pun tak pe.." balas ku...

Semakin hari kita semakin lari dari pengertian kasih sayang yang sebenar. Pada aku kasih sayang dari sahabat atau keluarga cukup sekadar aku di sayangi dan dikasihi juga mengambil berta tentang aku pada aku itu sudah cukup dan merupakan hadiah yang cukup bermakna dan tidak terhingga untuk aku..dan kasih sayang itu tetap mekar mewangi pada setiap saat dan setiap waktu yang aku lalui.Semoga kasih sayang ini akan kekal sampai bila-bila..

Salam Sayang
Mizz Tiny

No comments: