Thursday, 21 April 2011

mak, abah..esok kakak outstation, aku mengapai tangan mak dan abah untuk bersalam...lewat petang tadi sewaktu pulang dari kerja.
Mak pandang aku...aku tersengeh...kakak tak penat ke kak? sambil berseloroh aku cakap...nak penat apa mak...duduk je...penat kakak tidor lah...aku sengeh tgk abah...kakak baru jer balik dari sarawak...ni nak jalan lagi...kakak tau tak bulan ni berapa hari je kakak kat rumah? mak dah mula mcm radio era....hehehe....aku tgk mak sambil mengeleng....3 hari je kak....3 minggu lepas kakak ke KL, balik KL kakak ke sarawak...minggu ni kakak ke sandakan...kakak tak letih ke? jaga badan tu sedikit kakak....jgn paksa diri kerja teruk2...duit nak cari banyak2 buat apa?
Bukan boleh bawa ke kubur pun....mak mula jadi DJ....hehehe...aku jawab sambil berseloroh...ala mak ni...cari duit banyak2 mmg tak boleh bawa ke kubur...tapi nak beli kain kapan , papan semua2 tu nak pakai duit kan? hehehehe.....
malas nak mendengar celoteh mak...aku minta izin pada mak n abah nak masuk bilik...merehatkan minda yang semakin letih....aku malas nak mengadu dgn mak sbb aku mmg degil ...sepatut nyer aku rest minggu ni...tp sbb dah lama tak masuk KEM rasa rindu sgt2 nak dengar lagu warisan...hehehehe dan ini sahaja cara utk meleraikan kekusutan yang bersarang dalam hati...

Aku mahu lari dari segalanya....mahu lari dari kekusutan yg melanda jiwa...aku penat dan letih melayan hati yang kian terusik....
Tapi aku percaya aku kena kuat...selalu ku pujuk hati agar jgn sesekali mengaku kalah...
Mau saja aku berkata pada mak bahawa hati ini terluka atas apa yang terjadi...tapi aku tak mau mak risau...
Mak selagi anak mak ni kuat....masih bernafas dimuka bumi ALLAH ini....biarkanlah aku terus mengatur langkah ini bersama sisa2 kekuatan yang tinggal...DOA kan saja anak mak ini BAHAGIA DENGAN CARA HIDUPNYA....asal mak, abah sentiasa ada disisi di saat aku memerlukan sudah cukup utk aNAK MAK INI KUAT......

No comments: