Monday, 9 May 2011

Ya Allah Jangan Ambil Sahabat Saya ini.....

"Ya Allah, aku bermohon padamu...Izinkan aku merasa setiap kesakitan yang dirasakan oleh Sahabatku itu, Izinkan aku berkongsi rasa sakit pada setiap detik yang dilaluinya, Ya Allah kalau nyawa ini boleh dijadikan galang ganti untuk DIA yang BERNAMA SAHABAT, kau ambilah nyawa ini....Berikan setiap kebahagiaan dan kegembiraan dalam kehidupannya ya Allah"

saya betul2 nak menulis entry ini kali ini. Betul-betul saya rasa sedih sangat-sangat semalam dan akhirnya saya bangun tengah malam memohon keampunan dan kemaafan utk keluarga, utk rakan2 dan utk diri sendiri, saya mohon rahmat allah dan sekaligus membuat solat istikharah bila saya tidak dapat lena malam tadi. Sewaktu n3 ini saya tulis pun saya masih tidak mampu untuk menyembunyikan apa yang saya rasa sekarang, sedih risau dan segala-galanya yang tersarat dalam hati, perasaan harus saya luahkan..biar semuanya tenang seperti biasa walau jauh disudut hati saya tidak mahu ini semua terjadi. saya tidak mahu kehilangan sahabat baik saya ini. Demi Allah saya sayangkan sahabat saya ini, yang selalu memberi kekuatan di saat saya tersungkur,Sahabat saya ini akan ada disaat saya menangis dan menjadi teman disaat saya berduka.

Semalam, sahabat saya ini mohon ampun dan maaf pada saya, saya ingat ini cuma gurauan, sbb saya tahu dan saya amat mengenali sahabat saya ini, Sahabat saya ini tidak akan bercerita mengenai hal2 yang negitif. Pada mulanya saya sangka dia hanya bergurau, Tapi semalam sahabat saya ini meninggalkan banyak pesan untuk saya sampaikan dan sekaligus memohon ampun dan maaf kalau selama bersahabat dengan saya sahabat saya ini ada menyakiti hati saya. Adui...gurauan apakah ini...Air mata saya sudah mula bergenang. cuma tinggal hendak mengalir saja. kata-kata sahabat saya ini sudah mula menyentuh hati dan perasaan saya.
dan akhirnya Airmata yang saya tahan supaya tidak mengalir...mengalir juga akhirnya.
dalam sedu saya membalas semua pesanan ringkas sahabat saya ini melalui BBM,
saya katakan ajal dan maut ditangan Allah. Kita sama2 berdoa ALLAH kurniakan kesihatan yang baik pada awak.
walau didalam BBM itu saya cuba berlagak setenang dan setabah yang mungkin. memberi kata peransang pada sahabat itu bahawa kelebihan pada kita ialah DOA, perbanyakkan berdoa insyallah ALLAH akan dengar setiap doa yang kita mohon. tapi hakikatnya rasa sedih tidak dapat saya bendung.Saya menangis sepuas nya...sebab saya tidak mahu kehilangan sahabat saya ini.....

Saya tidak mahu kehilangan sahabat saya ini, TIDAK!, SAYA TIDAK SANGGUP KEHILANGAN SAHABAT saya ini. membaca semua masej yang dikirimkan pada saya membuat saya tertanya kenapa semua orang yang saya sayang tinggalkan saya. Kenapa? saya tidak mahu kehilangan dan tidak sanggup untuk merasa kehilangan lagi. cukuplah dengan apa yang telah saya lalui. cukuplah dengan dugaan tuhan pada saya selama ini. saya sudah tidak berdaya untuk diuji lagi. Setabah mana pun saya, satu saat saya akan tewas juga.

No comments: