Thursday, 18 August 2011

Rindu~



ntah kenapa tetiba Mizz Tiny mcm emosi semacam je hari ini...Kadang2 bila difikir, hidup ini tidak seindah apa yang kita impikan. Kadang2 kita mengharapkan sesuatu itu indah dan kekal hingga akhir hayat...tapi tidak semua apa yg kita minta akan dimakbulkan...mungkin itu juga sebagai satu ujian Allah kepada hambanya....




MOHD FARISH DANIEL...UMI RINDU SANGAT DENGAN ADIK....


Hampir 2 tahun pemergian Mohd Farish Daniel ke Pangkuan Ilahi...satu tamparan yg cukup hebat buat Mizz Tiny kerna dia satu2 nya Pengarang Jantung dan Buah Hati yang Mizz Tiny ada.. Pada dia tempat mizz tiny mencurahkan rasa kasih dan sayang..pada dia segala-galanya tertumpah...tapi kehendak Tuhan tidak mampu utk saya menghalang.
Dia hanya dipinjamkan sekejap pada saya..utk saya merasa bagaimana hebatnya dan nikmatnya menjadi seorg ibu. Saya dan keluarga Menjaga dan menatang Daniel bagai minyak yg penuh semasa hayatnya tapi itu tidak cukup utk bagi saya kerna saya mahu melihat Daniel membesar di hadapan mata saya sehingga menjadi anak yang berguna kepada Bangsa agama dan negara.

Saya telah merangka dan merancang masa depan daniel sewaktu usia Daneil mencecah 5 bulan saya telah tetapkan apa yg akn daniel buat sewaktu usia mencecah 1 tahun nanti. Sekolah yang terbaik untuk Daniel menjejakkan kaki mengenal alam persekolahan telah pun saya dapatkan. Saya mencari pra sekolah yang terbaik dan sesuai utk Daniel disekitar KK kerna saya mahu hanya yang terbaik utk dia.Puas mencari akhirnya saya jumpa juga Pra Sekolah yang mengikut spesifikasi keperluan semasa. Iaitu Pra Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Chung Hwa di salah sebuah sekolah terbaik di KK. Pelbagai lagi impian dan harapan saya semasa itu..almaklumlah penantian selama 2 tahun utk mendapatkan zuriat sendiri akhirnya tercapai hasil ikhsan seorg saudara seagama memberikan anak mereka kepada saya utk dibesarkan..Rasa teruja bila pertama kali bergelar Ibu apa lagi Daniel anak tunggal saya dan merupakan anak kesayangan keluarga saya..mmg perasaan itu cukup hebat dan cukup teruja. Subahanallah...tiada gambaran perkataan yg mampu saya ucapkan selain dari rasa bersyukur sangat2 kepada Allah...atas kurniaan yang tidak terhingga ini.

Namun itu hanya sementara, kegembiraan saya hanya seketika..Merasa nikmat dan bahagianya menjadi seorg ibu hanya seketika....




SAYA PERCAYA TUHAN TIDAK AKAN DUGA SAYA KALAU HATI DAN JIWA SAYA TIDAK KUAT DAN KENTAL..SAYA PERCAYA TUHAN TIDAK AKAN DUGA SAYA DENGAN DUGAAN SEHEBAT INI KALAU SAYA TIDAK CEKAL...


SAYA HARUS REDHA...saya harus terima ketentuan itu walau pahit..WALAU IMPIAN DANHARAPAN SAYA MUSNAH MAHU MELIHAT DANIEL MEMBESAR DIDEPAN MATA...namun saya puas...kerna dapat bersama Daniel disaat2 akhir....
masih saya rasa sejuk tangan Daniel menyapa ke pipi saya...sewaktu saya memangku utk menyusukan daniel. Daniel sentuh mata saya, hidung dan pipi saya...seolah2 mahu memberi tahu sesuatu yg dia akn meninggalkan saya...Malam sebelum daniel meninggalkan saya...mmg dia meragam. Tidak mahu tidur..cuma mahu dipeluk dan dipujuk sedang saya keesokkan hari harus ke pejabat. Tapi demi Daniel saya tahankan mata agar dapat melayan karenah sekecil ini. Bila saya mahu terlelap daniel akan sentuh pipi saya mungkin mahu saya berjaga utk menemankan dia disaat akhir hayatnya. Subahanallah...kalau saya tahu daniel akn meninggalkan saya pasti akan saya sujud pada Allah jangan ambil anak saya. pasti akn saya kata pada Allah ambil saja nyawa saya sebagai ganti...tapi daniel anak yang baik...dia tidak mahu umi nya sedih...sepanjang malam menenami Daniel dia bermain riang seolah2 tidak ada apa yang berlaku...kalau daniel pandai berkata2 mungkin daniel akn kata " Umi daniel sakit..." tapi daniel hanya anak kecil.....

Tapi takdir Allah tepat pukul 7 pagi saya lihat daniel semakin lemah..Ya Allah kenapa anak ku ini....saya terus bawa daniel ke tempat emak. mak pun saya lihat panik, tapi abah cuma diam...mungkin abah sudah tahu akan terjadi sesuatu pada daniel...abah banyak diam dari bercakap....
Akhirnya yang saya takutkan berlaku juga...Daneil tinggalkan saya akhirnya...tepat pukul 9.50 am pada 15.12.2010..

saya redha walaupun payah...tapi ketentuan tuhan tiada siapa dapat menolak..saya cukup merindui pelukan Daniel..merindu tangisan dan gelak tawanya...saya rindu segala2 mengenai daniel....sehingga kini saya masih memohon agar tuhan bagi kekuatan utk saya menerima hakikat Daniel Telah Tiada....

SAYA RINDU MOHD FARISH DANIEL....

No comments: