Sunday, 11 September 2011

Terima Kasih Tuhan

Alhamdulilah...bertambah lagi sorg ahli keluarga kami, bila adik perempuan aku Norianey Laiman selamat Bersalin anak ke 4, walaupun mengalami komplikasi bayi songsang semasa mahu melahirkan anak ke 4...alhamdulilah tuhan permudahkan segala2nya bagi adik..

Aku cukup tumpang gembira..walaupun dalam hati terdetik ingin memiliki anak sendiri tapi aku tahu itu tak mungkin akan terjadi...ntahlah...cukup aku suka bila tgk ibu2 muda bersusun dan berbaris dihospital menunggu rasa sakit perut utk masuk bilik bersalin...

mcm2 wajah dapat aku lihat, malah suami disisi tidak putus2 menjenguk si isteri di bilik rawatan utk bertanya Nurse perkhabaran isteri mrk...

seronok kan? Tapi Mizz Tiny hanya mampu melihat dan berdoa agar dipermudahkan segala2 nya utk mrk yg bakal bergelar Ibu..

O yer bercerita soal adik, Baby dilahirkan tak cukup berat, Baby yang akan kami namakan "Qurratu Ain Qistina" bermaksud " Buah Hati Keadilan" dilahirkan hanya seberat 1.1 Kg, kata adik baby baru nak masuk 7 bulan. So baby dalam pemerhatian Dr. Hanya ibu bapa sahaj yg dibenarkan melawat baby, tapi kata adik itu pun hanya dilihat melalui cermin tapi tak boleh sentuh.

Aku cakap dgn anak, aku tahu sebagai ibu yang mengandungkan Qistina selama 9 Bulan 10 Hari pasti rasa risau dgn keadaan baby.aku pesan pada adik..banyak2 berdoa, kakak juga lahir 7 bulan, alhamdulilah besar juga..jgn fikir yg bukan2..berdoa byk2 n bawa qistina cakap..minat dia kuat semangat n kuat2 menyusu...Bila berat dah sampai 2 kg qistina dah boleh balik....

Semoga Allah memberi adik dan suami kekuatan dalam menghadapi saat2 seperti ini...aku percaya Allah maha pengasih..ALLAH maha penyayang...pasti Allah akan mendengar Doa seorg Ibu......

dan kini dapat aku rasakan betapa besarnya pengorbanan dan kasih sayang mak...


Mak Ampun kan segala kesalahan kami anak2..mak....Ampunkan semua kesalahan yang kami tak sedari yang mengguriskan hati mak dan abah....

Halalkan segala makan minum kami mak..

Kakak akan memberikan seluruh kebahagiaan pada mak dan abah selagi kakak bernyawa...

KASIH IBU MEMBAWA KESYURGA,,,,,,

Mizz Tiny

2 comments:

MAYA KARMILA said...

perh..ayat ko jua bah..mcm penulis novel tu...mantap

MAYA KARMILA said...

ayat ko jua geng..mcm penulis novel bah..lov is cinta hehehehe