Friday, 9 March 2012

Catatan Saya

Alhamdulilah...saya masih berkesempatan utk menulis, membaca dan melihat seperti mana yang saya suka buat sebelum ini...Di kelilingi lompokan tugas, tidak pernah menjadi beban atau liabiti kepada saya...dalam skala 1-5 saya letakkan tugas dan tanggungjawab itu di skala 5..kerana saya suka kerjaya saya...saya suka tugas saya dan paling penting ini rezeki yang allah bagi...buat saya dan keluarga...pada saya ianya tidak menjadi satu beban pun wlu dlm masa yang sama saya ada tugas lain yg lebih menuntut pengorbanan dan komitmen saya sebagai pelajar.

Ada dikalangan rakan2 yang marah dan komplen saya kalau saya marah2...hahaha...(dalam hati saya cakap..saya peduli apa) tapi pada rakan2 yang mmg cukup faham perangai saya...mereka sedia maklum itu lah saya dan itulah diri saya....dengan adik2 pun saya tidak pernah berkompromi kalau mrk buat salah atau silap..saya juga begitu...klu saya silap...atau pun salah saya sedia menerima teguran agar saya dapat memperbetulkan kesilapan tersebut...

saya pernah menerima Anugerah Khidmat Cemerlang pada tahun 2007, since dari situ...saya suka belajar dan belajar perkara baru yg memberi manfaat dan kebaikan kepada saya...sehinggalah saya diberi peranan utk memegang dan menjaga satu unit yang saya kira cukup penting dalam organisasi saya...saya percaya pengalaman yg diberikan oleh mereka2 yang percaya pada kemampuan dan kebolehan saya yg memberikan saya kesempatan utk belajar perkara baru...Thanks pada mrk yang mempercayai saya..

Dalam tugas saya cukup komited, saya akan memberi tumpuan 100% pada tugas yang diberikan dan diamanahkan kepada saya...saya mahu dengan Anugerah yang saya terima setimpal dgn apa yang saya lakukan..bukan sekadar utk memanaskan punggung dikerusi.
justeru kerana itu saya percaya ada dikalangan rakan2 tidak berapa menyenangi sikap ketegasan saya yang mungkin pada anggapan mereka saya cukup kejam...hahaha sehingga tidak boleh berkompromi....tapi kalau mrk berada di tempat saya saya percaya mereka juga akan melakukan perkara yang sama. saya tidak mahu dan tidak ingin mendengar orang bercakap..." Dapat Anugerah Khidmat Cemerlang, Tapi Kerja Tak Cemerlang Langsung, Cemerlang dalam Bodek Boss Je" huh saya cukup tidak suka ayat ini...mcm berdesing rasa telinga bila org bercakap spt ini....sebab itu setiap arahan boss2 saya, saya akan laksanakan dan sampaikan wlu pun sampai tgh malam dan menuntut sedikit pengorbanan dalam segi masa saya tak kisah...yg penting Tugas yang di amanahkan sampai mengikut masa yang ditetapkan...

Pada rakan2 yang faham saya betul2 rasa terharu..kdg2 sokongan diberikan memberikan saya kekuatan utk terus melaksanakan amanah dengan penuh tanggungjawab...tapi pada yang tak faham dan menganggap saya ni garang ke apa ke...what ever...tak apalah...saya tak berkecil hati pun...sbb saya percaya kalau anda ditempat saya anda juga akan rasa apa yang saya rasa....

Opss...dah panjang saya bercerita nanti sambung lagi...nak mandi nak buat kerja lain pula..
saya sayang kawan2 saya wlu di mana anda berada...dan saya sayang pembaca blog saya....semoga kita akan menjadi pekerja yang lebih cemerlang dalam melaksanakan visi dan misi negara...

saya sayang anda semua

Mizz Tiny.....
(Sem0prna Sabah, 11.55 am)

No comments: