Tuesday, 11 December 2012

Catatan Kembara Melaka 2

Pada saya secara jujurnya melaka merupakan negeri paling best utk bercuti..mungkin pada peminat sejarah seperti saya mmg tempat inilah cukup sesuai..
Berkesempatan mengunjungi Melaka merupakan peluang yang cukup bermakna buat saya..
Alhamdulilah...banyak urusan saya dipermudahkan...
Cuma agak frust skit sebab banyak tempat yang saya tak sempat nak lawati...memandangkan percutian singkat tanpa rancangan membuatkan pergerakan saya cukup terhad. Tapi tak apa...saya percaya saya akan datang semula ke Melaka..utk meneruskan Jelajah Melaka Siri ke 2...hehe..masa tu saya nak round semua tempat2 menarik kat melaka..

Cuma yang lemasnya dengan melaka ni ialah....selalu sesak, sesak yang cukup2 mencabar kesabaran kepada pemandu kereta.
Menurut sahabat saya katanya elok naik motor dari kereta sebab jalan2 kat bandar melaka ni cuma sehala, kalau silap masuk lorong nak masuk semula ke lorong tu kena pusing jauh sangat.
berfikir jugalah saya kalau macam tu.

Menariknya melaka ialah bermacam2 jenis cendol yang kita tak akn jumpa di tempat lain...saya pun naik risau....sebab ikut hati n tekak yg mmg suka mencuba ni...semua cendol saya nak rasa...kata kwn saya cendol dah tak mcm cendol dah....hahaha....sya oder cendol Durian...perghhhhhhh sedap giler....kalau kat sabah ada mcm ni mau nyer saya menempek kat kedai tu saja minum cendol durian hari-hari....hehe

Mungkin semasa kehadiran saya di sana kebetulan cuti sekolah....maka ramailah pengunjung dari serata negeri yang hadir....o ya...saya tidak berpeluang menaiki beca...saya rasa mcm x berbaloi kot...sebab klu naik beca x dapat nak jalan2 melihat setiap timbunan batu yang mempunyai pelbagai cerita....mungkin satu hari...saya akn cuba naik beca....sambil mendengar lagu2 klasik lama...hehe
Ni pic yang saya sempat upload kat sini....
SAYA SUKA GAMBAR NI..."COOL..AKU HIDUP DLM BLUES"

INI MASA KAT JONKER WALK...MCM2 ADA...TERUTAMANYA AIR KENDONDONG ORI MIX DGN ASAM BOI

INI PEMANDANGAN KAT BWH


BYK DUIT....HEHEHE

PEMANDANGAN DARI ATAS BUKIT
Saya harap saya akn hadir lagi ke sini....suatu hari nanti....Insyallah...

3 comments:

HANI said...

kak tiney...miss u so much...he3...shidah

HANI said...

kak tiney....miz u so much...muah3...syidah

HANI said...

kak tiney...miz u so much...muah3...syidah