Sunday, 9 December 2012

KEMBARA KE MELAKA 1

Percutian saya yang tak dirancang,saya  ambil kesempatan kebetulan hujung minggu selepas habis semua program jabatan, sya perlukan ruang utk diri saya pula, berehat, menceriakan diri sebelum tugas yg lebih besar dilaksanakan. Saya perlukan CUTI yg dapat mengembalikan tenaga (cehhh mcm apa je) otak yg semakin lemah utk berfikir....

Kali ini saya merancang utk bercuti ke melaka, Pelik saya ni hehe...byk2 tempat saya dah pergi melaka sya x pernah pergi...saya x tau kenapa, mungkin sebab sya lebih gemarkan tpt yg tak sesak mcm langkawi, ataupun sya terlepas pandang dengan Negeri Melaka...

Ok jum sya nak mengumpat pasal melaka ni...hehe Baru sya terfikir spt mana mahsuri, sya juga nak tgk makam 5 hang bersaudara, "Takkan Melayu Hilang Di Dunia" Ungkapan ini membawa Hati sya kuat utk ke melaka, mencari di mana Hilangnya Taming Sari...di mana 5 Hang yang selama ini menjadi Lagenda yg tak pernah pupus diceritakan sejak zaman saya sekolah lagi.

Spt biasa...pencarian maklumat di internet pun bermula...sya nekad utk ke melaka..tp sya tak risau sgt..rakan2 ramai...sya percaya ramai rakan2 akn membantu bila sya ke sana. Tapi sebelum tu sya dah atur perjln, Naik Bas, Naik Teksi dan cari Hotel sya dah dapat bantuan kawan...Alhamdulilah Hotel yang menarik...selesa dan sangat menyenangkan Aldy Hotel 2 China Town di Melaka...staff n boss sgt2 baik hati...

Yehaaaa!!! akhirnya Mizz Tiny bercuti juga! (Cehhh mcm nak dpt duit Juta, Org lain pn cuti juga tp biasa je) hahaha rasa mcm nak lompat2 pn ada kebetulan sya postpone date penerbangan balik ke kk, Boss suh ambik Barang kat HQ...maka saya pun bertindaklah dengan waras utk balik ke KK pd ahad 9hb.12.2012.

 MELAKA OH MELAKA

nI gambar Mizz Tiny kat melaka..0psss byk lagi tau..cuma x sempat nak upload.....Kapal Nak Terbang...esok saya sambung balik utk Kembara Melaka 2....

TGUUUUUUUUUU WACHA!!!!!!!

No comments: