Monday, 22 July 2013

ANAK ANGKAT...

Tak nak ambik anak angkat lagi? soalan mak semalam....Aku diam..Aku pandang mak...soalan mak ni buat aku resah berbatu2...hehehe ...1 keluhan yg panjang bila soalan ini mak ajukan...
Aku faham...mak mungkin simpati dan kesian dgn aku sebab sehinggakini 6 tahun bernikah kami gagal dikurniakan anak...

Entahlah..kehilangan daniel dulu menjadi pengajaran buat aku...betapa sukarnya menerima kehilangan org yg kita sayang..apalagi anak kecil itu aku dan suami tatang bagai minyak yg penuh...
Namun apalah dayaku menghalang kudrat dan kehendak serta ketentuan Allah...Bahawa DIA lebih menyayangi Daniel....

Aku faham En Hubby juga tidak mendesak ...tapi sebagai seorang wanita aku rasa hilang kesempurnaan bilamana sebuah rumahtangga sunyi tanpa kehadiran anak kecil sebagai penyeri kehidupan....
Bukan kami tidak berusaha...namun jwpan yg aku terima Dari Dr tetap mengatakan aku sihat dan suami juga sama...so di mana silapnya? aku pun x tahu....atau mungkin masa yg belum mengizinkan utk aku mengandungkan dan melahirkan zuriat sendiri?

Cakap2 sekeliling sudah lali buat aku...ahh lantaklah malas nak fikir....aku bukan tuhan yg menyebut kun fa ya kun maka jadi lah ia...Bukan.....aku manusia biasa yang hanya mampu merancang.....dan berusaha dan selebihnya hanya Allah yang tentukan....

Kalau org bertanya...apakah aku tak rindu dgn tangisan anak kecil? siapa yg x rindukan? sgt2...cuma aku kena terima bahawa belum rezeki utk aku menimang cahaya mata....

Nak ambik anak angkat di Jabatan Kebajikan law nyer ketat sangat.... pernah aku memohon...semua benda tak ada masaalah..tapi bila 1 part yg aku tak lepas (minta surat Dr mengatakan aku tak boleh beranak) mana ada Dr nak bagi? ntahlah....kdg2 malas nak fikir...tapi usia bukan makin muda...

Aku teringin nak sgt2 kalau ada rezeki utk menimang anak sendiri...tapi kalau ada sesiapa yang sudi nak bagi anak kat aku...boleh hubungi Aku...insyallah akan aku jaga dan tatang anak itu sebgi anak sendiri....
Jangan lah buang anak2 yg x berdosa tu...ramai lagi yg nak.....

Salam sayang....

1 comment:

ICAZIESYIRA said...

ramai kawan2 yg dpt anak angkat ni biasanya depa cari dari keluarga yg susah, ramai anak. dah bela 2 tahun baru apply jadi anak angkat. anyway, semoga dipermudahkan.. Insyaallah