Thursday, 18 July 2013

CUTI-CUTI BATAM INDONESIA PART 1

Hai semua...selamat menunaikan ibadah puasa....Rasanya semuanya dah tak sabar nak sambut raya kan?..me too.....excited sgt nak beraya...cuma raya tahun ni balik lewat skit...tak seperti kebiasaan balik kg En Hubby seminggu awal...ok aku akan cerita soal raya lepas ni ye...aku nak kongsi cerita n pengalaman ke Pulau Batam Indonesia..

Actually tak ada plan pun nak ke Batam, plan tu nak terus balik ke KL...Balik dari singapore aku n hubby terus balik ke Pasir Gudang Johor sebab Hubby berkursus selama 3 hari ...mmg terperuk giler dlm bilik tak kemana pun...lagipun saya x biasa sgt dgn keadaan kat Pasir Gudang..duduk pula kat ceruk dunia di Tanjung Puteri Golf Resort, Tempat Jin Bertandang..Huhu... Hubby ada kursus kat sana so....tak dpt ke mana...

Tetiba balik dari kursus hubby kata jom ke Batam? saya pelik nak wat apa kat sana...? ahhh ..malas nak fikir2 sya pun spt biasa....klu nak ke mana2 google lah tpt yg saya nak pergi..nak search skit info...so sampai kat tpt tu tak lah cangkung sangat kan? saya buat jadual perjln utk memudahkan perjlan kami ke sana ...
Dah gode2 blog2 kwn2 yg pernah ke sana, cari info skit2 kat twitter n FB (ni lah bagusnya dunia tanpa sempadan senang nak cari info) akhirnya saya n hubby bertolak ke Batam pada 19.5.2013.

Pukul 7 pagi aku dan hubby dah bertolak ke Setulang Laut, kerana di situ terletaknya Ferry yang akan membawa kami Pulau Batam Indonesia. Rakan pembaca boleh rujuk link ini utk tiket atau jadual perjalanan ke Batam. Di SiNi Tiket dari Setulang Laut ke Batam RM 84.00 seorg, mengenai masa jgn risau, setiap jam menuju ke Pulau Batam. Melalui Setulang Laut kita nak ke Tanjung Pinang Indonesia pun boleh. perjalan ke Pulau Batam menaiki ferry selama 40 minit sahaja.

haha seryes...nak juga selit gambor model x berbayar ni kan? hehehe
Sesampainya di Pulau Batam, Singgah sebentar melepasan dahaga...sambil2 aku surf internet utk mencari tempat penginapan.akhirnya kami dapat tempat pnginapan yg agak selesa, strategik dan mudah utk berjln, al maklumlah saya dan suami tak gunakan ikhdmat pemandu pelancong. Kami tinggal di The Hills Batam. dI sInI sampai je kat Hotel...aku terus ajak hubbby jln...hehehe...sebab depan hotel dah shopping Mall..hehe ala takat2 cuci2 mata je....

sure korang rambang mata klu masuk kat shopping Mall ni..kalau tak silap Namanya Nagoya Mall Macam2 Ada
* Kat dalam ni macam2 ada..Beg, Baju, Kasut...bak kata Iklan Astro Macam2 ada..sure rambang mata..tapi aku tak shopping sangat....sebab tujuan aku ke sini Nagoya Mall ni nak cari Bakso...atau Pangset, Pangset ni mcm mee celur di makan bersama sup Bakso Bola2 Api...hehehe Nagoya Hills Batam

So far Batam ni mcm Bandar...tapi tak semecet Jakarta. ...lebih kurang mcm KL, KK bandar2 kat malaysia.. ni sedikit cerita pasal BATAM yang aku sempat google Di Sini
Tgk2 lah pic aku yg ada ni...kot2 pembaca2 semua nak ke sini....so far seronok juga berjln kat sini....tak busy sangat mcm jakarta or bandung...

Mesti ada gambar aku kan? haha
Gambar depan Nagoya Mall 
Nagoya Hills Batam 
ni Hari pertama aku tak ke mana sangat...sekitar2 ni je...

So aku sambung lagi nanti...cerita Hari ke 2 Kami di Batam...
tERIMA kASIh kepada pembaca Blog ini...Salam Sayang.....

No comments: