Tuesday, 9 July 2013

Selamat Berpuasa dan Selamat Menyambut Ramadhan

Selamat Berpuasa dan selamat menyambut Ramadhan esok kepada semua sahabat2 dan pembaca blog Mizz Tiny...

Anyway...Ketibaan Ramadhan adalah hari yg ditunggu2 oleh semua umat Islam...begitu juga aku...Saat yg ditunggu utk disambut bersama suami dan keluarga tercinta...tapi seperti biasa...ramadhan atau puasa hari pertama aku jarang menyambutnya bersama Hubby....Puasa Dan Terawih Hari pertama hari ini aku hanya menyambutnya dengan keluarga...Nasib baiklah rumah mak ayah dekat....boleh lah bawa bekal pakaian tidur selama sebulan sepanjang Ramadhan dirumah mak...hehe biasa dah.... Maknanya sebulan puasa...aku dan suami menumpang kasih kat rumah mak hehe....seronok berpuasa n sahur bersama2 ...keluarga saya besar...sebab tu bila berdua rasa mcm kureng skit...hehe

En Hubby balik esok...so esok dapat lah berbuka puasa n bersahur bersama itu pun selama 2 minggu je...lepas tu dah balik asal semula..biasanya bila Hubby tak ada aku x lah demand sgt nak sahur...cukup segelas susu tepung...lepas tu sambung tidor semula...pssstttttt (Syg tau masa tidor)....hahaha.... Begitulah selama 2 minggu ketiadaan En Hubby....hehe segelas susu cukup utk mengalas perut semasa bersahur...

Sebenarnya seronok bila dapat bersahur, berterawih bersama2 keluarga... Masa Ni jugalah peluang utk meningkatkan amal ibadah....

Aku cuma berharap agar Ramadhan kali ini segala amalan dan doa serta impian aku di makbulkan Allah....dan semoga segala amalan aku kali ini akan jauh lebih baik dari dulu....

Kepada sahabat2 dan pembaca blog aku....salam Ramadhan dan selamat berpuasa....

Terima kasih kerana membaca blog saya...salam sayang...



No comments: