Thursday, 15 August 2013

AKU DAH BERSEDIA NAK JADI MAK...HEHE

Tak macam lain ke Tajuk Entry aku ni....? hahaha...aku baca mcm lain je...tapi tu sebenarnya yang aku nak cerita...hehehe....ahhh..biarlah kan yg penting pembaca faham....hehehe

Serius aku masih lagi dalam mood beraya...wlupun dah masuk raya ke 8 tapi aku tetap excited giler nak beraya...10 tahun aku keje...lepas raya aku x pernah ambik cuti raya....hehe....malas nak cuti lama2 keje timbun2... tapi tahun ni tahun 2013 ni aku pecah rekod sebab cuti seminggu...Hah ambik kaw!!!!!

Seminggu? kenapa aku cuti seminggu? sebab next week aku exam..final beb...final sem lah...hahaha..tapi wa debar2 ni...al maklumkan org kerja ... mlm nak buka buku.....sure ngantuk giler...
Cth mcm ni lah....konon2 lepas siapkan Dinner En Hubby aku nak study lepas temankan hubby makan...
ntah tetiba2 aku nak tulis blog pula...hahaha ..sadis kan?

so oleh kerana aku rajin giler nak hupdate Blogg so aku lupakan sekejap..niat nak study...lepas update blogg kot2 semangat membara dtg bergolek aku rajin study sapa tau kan? hehehe 

Oklah...back to my story...Aku cakap kat Hubby aku dah sedia nak jadi mak...umi or mummy...aku nak juga carikan totoi (Farish Daniel) adik...aku nak..aku nak...aku nak.... x kiralah apa pun yg berlaku aku ttp nak anak..wlupun aku tau risiko yg aku akn tanggung mmg besar...x apa klu tuhan nak ambik aku, aku redha...sekurangnya2 aku mampu lahirkan seorg zuriat utk suami tersayang.....

actually aku ada diebetic..ntah lah tahap berapa aku x amik tau sgt...cuma aku makan ubat utk kurangkan skit paras gula dalam darah....biasanya bacaan gula dlm darah aku x statik...klu byk makan pernah sampai 23, tapi 4 bulan lepas aku check adalah turun bacaan 8...skang aku tak tau lagilah....next week lah aku check...sebab next week aku dah start on diet balik...AKU NAK KURUS!!!

Ok...di teruskan cerita... aku n hubby buat Appoiment di salah sebuah hospital swasta di sabah yang mmg terkenal utk tempat perubatan bak dpt baby...Nama Klinik Refflesia Medical Centre.
ni pun aku dapat tahu sebab anak saudara kepada En Hubby pernah mendapatkan rawatan di sini...
Nama Dr Sutha.. maka pada 13.7.2013 jam 10 pagi...aku jumpa Dr tersebut/...
Dia sgt baik...peramah n carring....nasihat dia pada aku n En Hubby berjela2....so far aku mmg sgt suka Dr ni....very friendly....
 
Dr sarankan lepas puasa baru buat treatment...so aku pun mmg nak mulakan lepas puasa...
utk kali pertama..aku di sarankan makan ubat menses, (aku ni menses tak normal)...ni ubatnya..

Ubat utk Peroid katanya

Ubat ni kena makan sampai habis..baru dtg menses.. 2 kotak tu..skit kan? hehe..dlm satu kotak isi 40 biji..ala kecik secoet je.. konon2 nak makan lepas puasa...tapi alhamdulilah ... raya pertama dgn sendirinya tanpa makan ubat aku menses... Then dr ada pesan firstday menses kena call klinik utk buat appoiment. Maksudnya hari ke 12 Dr nak tgk sama ada keluar telor atau tak...so aku call then diorg set pada 21.8.2013 jam 10 pagi aku kena jumpa Dr.


Ubat Yang Di Makan pada Hari ke 2 -6 nak tgk Pengeluaran Telor pada hari ke 12 selepas Period
kegunaan ubat ni tgk kat sini Di Sini tapi yg spoilnya...aku x baca betul2 arahan ni,...sebenarnya kena makan dua biji setiap hari start hari ke dua hingga hari ke 6...tapi aku makan sebiji..(ni lah padah bila x baca arahan) lagipun faktor aku dah semakin berumur maka ingatan tu Allah ambik skit2..Ya Allah hilangkanlah sifat seperti itu...Bila aku perasan pagi tadi dok baring2 aku rajin pula membaca ubat ni...Menjerit lah aku...En Hubby aku salahkan sbb x ingatkan aku..(hehe aku yg makan ubat...org lain nak kena ingatkan..byk cantek!!!!) then pagi tadi dgn berbaki 4 biji..aku makan semua sekali...kbetulan last menses hari ni....

last sekali Folid Acid
nak mengandung punya pasal...telan je lah ubat2 tu ye tak...hehehe..aku harap aku x give up, sebab aku ni jenis tak suka buang masa..tapi aku harap Allah cekalkan hati aku...apapun yg Dr nak sampaikan pada minggu depan...aku terima seadanya...tapi klu rezeki Aku...Alhamdulilah....kebetulan minggu depan jumpa Dr aku pergi sorg..En Hubby dah turun laut keje..mau atau tidak aku kena pergi//En Hubby kata tangguh tgu dia balik..aku kata mana boleh...dah lepas 12 hari le syg....hehe

nanti aku sambung story aku balik ehh.....aku nak study..hehehe

Salam sayang n selamat membaca

3 comments:

ICAZIESYIRA said...

Semoga Allah memakbulkan doa kamu berdua :)

Mizz Tiny said...

Thanks Dear @Icaziesyira

Rinihafzah abdul rahim said...

As salam dan salam perkenalan,
Nak try tak set kesuburan SHAKLEE..Alhamdulilah ramai yang dah berjaya dapat zuriat dengn izinNya..

untuk info lanjut layari :
http://rinnran.blogspot.com/2013/06/set-kesuburan-shaklee.html

jangan putus asa ya..berusaha dan terus berusaha In Sha Allah satu hari nanti Allah akan makbulkan..amin