Friday, 2 August 2013

MINGGU YANG SANGAT BUSY

Minggu yang sangat...sangat...SANGAT....dan tersangat busy...dengan kelas hujung minggu dan final exam pada bulan ogos 20 dan 22/8, ditambah dengan outstation selama seminggu...rasa mcm nak kerat2 badan jadi 2...hik...hik...kalau aku ada kembar kan bagus...hehehe

Actually aku baru balik dari outstation...dalam sabah je...tapi perjalanan yang sangat jauh sgt2 meletihkan dan mencabar tahap kesabaran puasa,,, nak buat mcm mana...arahan our big boss...puasa x puasa kena juga lah jalankan tanggungjwb...tapi sedih giler...sebab aku x dpt buka puasa dgn keluarga,..nasib baik En Hubby dah turun kerja...so aku tak ralat sgt cuma sedihlah skit...tapi nasib baiklah berbuka puasa dengan kwn2...

23/7..outstation ke Keningau Sabah...perjalanan dalam 4 jam utk sampai ke sana dari KK. aku plan mmg x nak tidor sana...deal dgn adik driver...kita balik malam tu juga lepas berbuka...Alhamdulilah...tugas yg diamanahkan telah pun aku laksanakan....selesai tugas dan berbuka puasa dengan our boss...aku minta izin dgn boss utk balik..lbh kurang pukul 8.00 mlm...alhamdulilah kami sampai di KK dalam pukul 10.00 mlm dan aku sampai dirumah dengan selamatnya lbh kurang dlm 10.45 mlm...Agak penat drive masa balik...

24/7...Program kat pejabat..Aku punya part yg handle..sgt mencabar bila bercakap byk time2 puasa..huhu dan..seterusnya berbuka puasa bersama staf n my boss...

27-28/7...Last class utk Sem Mei 2013...ke 3/3 matapelajaran ni aku sgt minat...so aku x lepaskan peluang utk attend kelas ni...

28/7..Balik kelas...packing barang utk outstation ke Sandakan n Tawau... Jalan Darat dari Kota Kinabalu ke Sandakan mengambil masa selama 6 jam...lenguh badan....memulakan perjalanan dalam jam 1...dgn harapan sampai di Sandakan masuk waktu berbuka...tak mau aku berbuka kat atas jalan...nasib baik kami sempat sampai ke sandakan....


Sekitar Gambar Majlis Berbuka Puasa Bersama Mantan Boss  dan My Boss
n sahabat2 seperjuangan di Bahagian Sandakan.

30.7...Meneruskan perjalanan ke Tawau Sabah..perjalanan dari Sandakan ke Tawau mengambil masa selama 6 jam juga....Tapi sebenarnya seronok kalau jalan darat ni...byk tempat sepanjang perjalanan ni yang kita boleh lawat dan tgk...sebagai contoh Kundasang, Ranau, Menara Kayangan di Lahd Datu dan Lembah Danum di Lahad Datu khsusu kepada Pecinta alam sekitar...Tapi aku x sempat nak masuk kat sana...lagipun jadual sgt padat...so aku plan next time lah...kalau nak p ke lembah danum.

Gambar yang sempat aku ambik masa Otw ke Tawau 
Kalau Sampai Ke Tawau Mmg Tak Sah kalau Tak Singgah Pasar Besar
Tawau .Mcm2 Ada..Ikan Masin Talang, Udang Kering Yang Sangat Murah ...

Berbuka Puasa Bersama Sahabat2 Di Restoran Titingan..the Most Popular Restoran...
Sgt Berbaloi...Kami makan ni Harga dalam RM 280.00 utk 18 orang makan
 (setiap Hidangan dalam 2 Set) Boss Belanja...hehe..mudah2an MURAH rEZEKI bOSS aku...

Ni lah hidangan n makanan yang aku makan sempena Berbuka Puasa time2 outstation...Alhamdulilah....

1.8.2013..Balik ke KK semula...Balik ni aku nak fokus pada final Exam utk Sem Mei 2013 Pula....aku cakap kat boss...lepas Final Exam aku fokus balik pada tugas...hehehe...skang ni aku nak full komitment pada study...sebolehnya aku nak habiskan dlm masa 3 tahun...tak nak postpone dah...penat ...

Ok lah...nanti aku sambung citer lagi ye....Terima KaSIH SUDI SINGGAH n Baca Blog saya....

Salam Sayang..

No comments: