Friday, 20 December 2013

MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH



Yes!!! its amazing place kalau sesiapa yang nak bercuti....

Kalau ada sesiapa yang bertanya kepada saya....tempat yang paling seronok utk dikunjungi di malaysia..pastinya saya akan memilih melaka.

Melaka sebuah negeri yang sgt kaya dengan khazanah dan timbunan sejarah. Justeru itu aku ambik kesempatan pada percutian yang tidak di rancang utk mengajak En Hubby ke sini. Kebetulan Hubby berkursus di Johor selesai kursus aku bgtau pd Hubby pasal rancangan aku untuk ke Melaka...
Alhamdulilah.... Hubby x bantah.... then segala urusan Booked Hotel n segala mcm Hubby serahkan pada aku... Katanya aku Pakar dalam urusan sebegini... Hahaha... pandailah....

Seperti yang di rancang kami ke melaka selama bermalam sehari dan balik ke esokkan harinya.
Banyak tempat yang aku tak sempat nak pergi tapi Hubby janji next time datang lagi ke sini  tapi kena bermalam selama 2 hari atau 3 hari...

Tak susah nak datang ke melaka... menaiki Bas dari Terminal Bersepadu Selatan yang terletak di Bandar Tasik Selatan. rujuk link Terminal Bersepadu Selatan  utk ke sini Dari Kuala Lumpur kita boleh menggunakan Teksi atau pun menaiki komuter di KL Sentral.
Rata2 bas yang ada di sini semuanya menuju ke arah melaka, seremban, johor dan Singapore.

Sampainya di melaka... kami di turunkan di Melaka Sentral..pusat perhentian Bas utk menuju ke bandar melaka... kami menaiki Bas Bernombor 17 dengan harga tiket RM 1.00.

Di antara gambar2 yang sempat saya rakamkan...

Selamat Datang Ke Melaka

Taming Sari.. 

gambar lagi.... hehehe 

Menara Taming Sari...Sampai Melaka Tak Naik Ni Memang Rugi

Dataran Pahlawan.....with Hubby 

Pemandangan di Sekitar Melaka Dari Menara Taming Sari 

Pecinta Sejarah 

Pokok Melaka

Buah Melaka ..tapi x boleh Makan Tau 

Amazing Picture ..kata Hubby Aku ada Bakat jadi Photographer... hahaha 


Tak Rugi kalau Datang Ke Melaka...

Salam Sayang...dan selamat Membaca......

1 comment:

Yan Ty said...

Baru ni juga la berjalan di Melaka =D